Nieuwjaarsreceptie 2016 voelde als een warm bad

• Nieuwjaarsreceptie 2016 voelde als een warm bad
Het draaide deze zondag niet alleen maar om het vertrek van de oude en de komst van de nieuw voorzitter. Ger Krabbe zette ook in zijn laatste nieuwjaarstoespraak als voorzitter van de Dorpsraad weer diverse mensen in het zonnetje. Zo dankte hij namens het hele Dorp de leden van het Lonneker Open Podium (LOP) die vele jaren hebben gezorgd voor mooie muzikale optredens in de Muziekkoepel op het Dorpsplein. Daarbij gaf Ger nog maar eens aan hoe spijtig het is dat er geen opvolging gevonden is voor deze heren. In het voorjaar zal nog één afscheidsconcert georganiseerd worden, waarna het LOP ophoudt te bestaan.

Vervolgens reikte Ger zijn laatste Droadneagel uit aan Truus Engbers, die door meerdere partijen was genomineerd. Uit Gers toespraak bleek maar eens te meer wat een waardevolle inzet Truus al vele jaren heeft getoond in (en buiten) Lonneker. Truus was weliswaar niet helemaal verrast, maar gelukkig wel erg blij met deze erkenning.

Nadat Ger zijn taak als voorzitter officieel neergelegd had, nam Bert Wering het woord en wist hij de oud voorzitter geroerd te krijgen door hem een oorkonde aan te bieden waaruit duidelijk werd dat Ger is benoemd tot Erevoorzitter van de Dorpsraad. Toen daarna - uitgereikt door de nieuwe voorzitter - ook nog een droadneagel en - uitgereikt door wethouder Hans van Agteren - de gouden Enschede Speld volgden, stond Ger even met zijn mond vol tanden.

Ook de Jeugddorpsraad liet van zich horen. Walther gaf een mooie toespraak waarin hij vertelde over de eerste ervaringen van de Jeugddorpsraad sinds haar oprichting in 2014. Hij stond ook nog even speciaal stil bij het vertrek van Joukje Röscher, die hij hartelijk dankte voor al haar werk. Hij maakte de aanwezigen nog even attent op de behoefte aan een vervanger voor haar als begeleidster van de Jeugddorpsraad en vroeg mensen zich hiervoor te melden.

De nieuw voorzitter, Matthie Kroezen, heeft zichzelf voorgesteld aan alle aanwezigen. Hij vertelde over zijn loopbaan bij de politie en de Gemeente. Daarbij passeerden enkele anekdotes de revue die mooi weergeven wat voor soort mens Matthie is en waar hij belang aan hecht. Hij gaf aan het voorzitterschap met enthousiasme en vertrouwen tegemoet te zien, mede omdat hij zich gesteund voelt door de Dorpsraad en zijn Noabers.

De Dorpsraad concludeert dan ook dat dit een erg mooi begin van 2016 was en ziet het jaar met vertrouwen tegemoet.

Enkele foto's van deze middag vindt u hier.

Hier vindt u de (beknopte versie van) de toespraken van: